Turinio Rinkodara – viena iš marketingo sričių, kurios pagrindinis tikslas – reguliarus naudingo turinio kūrimas. Turinio marketingas, neturi tikslo sugeneruoti tiesioginių pardavimų. Tikslas – kurti informatyvią, produktyvią, žingeidumą ir kūrybingumą skatinančią medžiagą. Šio turinio dėka, klientas prisiriša prie jūsų, nes jam rūpi turinys, kurį publikuojate.
Tiesiogiai nesiūlydami savo prekės ar paslaugos, jūs sukuriate naudingą turinį. Turinys atsako į jūsų klientų klausimus, ko pasekoje, jūs įgyvendinate savo pagrindinį tikslą – išsprendžiate kliento problemą. Būtent problemos sprendimas, paskatina klientą įsigyti jūsų prekę ar paslaugą.
Nėra Skirtumo, ar jūs tik pradedate savo turinio rinkodarą ar esate srities profesionalas. Niekada nepakenks iš naujo sudėlioti savo planus ir atnaujinti turinio strategiją. Šiuo metu, konkurencija yra neregėtose aukštumose. „Content Marketing Institute” tyrimai rodo, kad B2B rinkodaros specialistai, išleidžia 40% biudžeto turinio marketingui. Šis skaičius, kiekvienais metais auga. Turinio strategija susideda iš grafinių, vaizdinių, tekstinių ar garsinių elementų visumos. Tai gali būti tekstai, straipsniai, .pdf, .doc failai, grafiniai elementai, vaizdo įrašai, podcast’ai ir t.t.
Padarykite tyrimą, patikrinkite aukščiausiai paieškoje esančias internetines svetaines. Pagalvokite, kuo jūs galite išsiskirti? Ar galite padaryti geriau nei jūsų konkurentai?
Nuo šių dalykų priklauso ir jūsų turinys. Tarkime, jūs turite internetinę batų parduotuvę. Pagalvokite, kas aktualu žmonėms, kurie lankosi jūsų parduotuvėje. Galbūt žmonėms būtų įdomu matyti, kaip batai dera prie džinsų, kostiuminių kelnių ir šortų? Galbūt jie nori sužinoti batų gamybos procesą, ar iš kokių medžiagų batai gaminami? Ir tai tik keletas pamąstymų, kokiomis temomis galima rašyti. Todėl, ne tik turinys yra svarbu, bet ir nišos išmanymas.
Kas yra jūsų tikslinė auditorija? Koks yra jūsų pirkėjo tipas, koks jo amžius? Gali būti, kad jūs turite auditoriją, kuri susideda iš skirtingo amžiaus, politinių pažiūrų, išsilavinimo ir skirtingus pomėgius turinčių žmonių. Todėl reikia apgalvoti, koks turinys tinka, kur jį reiktų reklamuoti ir platinti.
Idealiu atveju jūsų produktas ar paslauga išsprendžia problemą. Realiai, beveik visos prekės ar paslaugos išsprendžia kažkokią problemą. O gal tiesiog taip atrodo, nes turinio rinkodaros specialistai atlieka savo darbą idealiai?
Kokybiškai paruošta turinio strategija, priverčia klientus prisirišti prie jūsų siūlomų paslaugų ar prekių. Išlaikyti tuos, kurie jau turi jūsų produktą ar naudojasi paslauga, kurią teikiate, ir tuos, kurie dar tik svarsto įsigyti.
Jau žinome apie galimybę turėti daug skirtingų turinio formatų. Visiškai identiškai yra ir su turinio platinimo kanalais. Turinio rinkodara yra glaudžiai susijusi su auditorijos numanymu. Kuo geriau žinosite savo auditoriją, tuo lengviau ją bus pasiekti.
Jei gerai žinote, kas yra jūsų klientas, žinosite jo mėgstamiausias vietas internetinėje erdvėje. Galbūt jūsų auditorija renkasi tam tikruose forumuose, naujienų portaluose. Galbūt jie savo laiką leidžia „Facebook”, „LinkedIn”, „TikTok” ar kituose socialiniuose tinkluose?
Nuspręskite, kur yra jūsų auditorija. Turinio platinimo kanalai, sudaro didžiausią turinio rinkodaros sėkmės dalį.
Pasaulyje egzistuoja daug turinio marketingo tipų. Tačiau mano nuomone, Lietuvoje yra 5 pagrindinės turinio rinkodaros kryptys. Tinkamos erdvės turinio rinkodarai pasirinkimas yra svarbus procesas. Kai kurie skaitmeninės rinkodaros specialistai teigia, kad jie praleidžia 30-40 procentų kurdami ir net 60-70 procentų reklamuodami. Pabandykime pažvelgti, kokius pasirinkimus turime.
Jei dar nesupratot, jūs šiuo metu skaitote tinklaraščio įrašą. Tinklaraščio įrašai yra puslapio sudedamoji dalis ir turėtų būti publikuojami reguliariai. Įrašai turėtų būti naudingi, įdomūs ir, žinoma, unikalūs. Aš rekomenduočiau, įrašą 1000- 2000 žodžių apimties. Žinoma, galite eksperimentuoti, nes kiekviena auditorija yra skirtinga. Ne visi nori skaityti 2000 žodžių straipsnį.
Tai knygos, kurias lankytojai gali atsisiųsti apsilankę jūsų puslapyje. Šios knygos neprivalo būti kelių šimtų puslapių. Paprastai yra didesnės apimties, nuodugnesnės ir naudingesnės, lyginant su tinklaraščio įrašais.
Elektroninės knygos – idealus būdas rinkti lankytojų kontaktus. Žmogus perskaitęs straipsnį jūsų svetainėje, gali norėti surasti daugiau informacijos aprašoma tema. Jūs suteikdami galimybę parsisiųsti el. knygą, paprašote jo elektroninio pašto adreso, telefono numerio, vardo ar kitųjums aktualių duomenų.
Vaizdo įrašai reikalauja žymiai daugiau laiko ir investicijų, nei parašyti tinklaraščio įrašą ar elektroninę knygą. Tačiau tai yra viena iš populiariausių turinio marketingo terpių. Šiuo metu vis dar auga vizualinės rinkodaros populiarumas. Daugelio tyrimų duomenimis, vaizdo įrašais socialiniuose tinkluose, dalinamasi 40 kartų dažniau, nei tekstais ar straipsniais.
„HubSpot” duomenimis, vaizdo įrašai yra geidžiamiausia turinio forma. Tai labiausiai žmonių dėmesį patraukianti turinio rinkodaros forma.
Tai viena iš labiausiai populiarėjančių turinio rinkodaros formų jau keletą metų. Žmonės vis mažiau laiko skiria skaitymui, tačiau dauguma turi galimybę klausyti dirbdami, keliaudami, ar tiesiog atlikdami namų ruošos darbus.
JAV duomenimis, 2018 metais beveik trečdalis šalies gyventojų, pastarąjį mėnesį klausė podcast’o.
Tai visi socialiniai tinklai ir kitos socialinės svetainės. Jose, patogu dalintis visais turinio formatais. Įdomiu turiniu žmonės linkę dalintis, todėl nesunkiai galima praplėsti savo auditoriją.
Internete egzistuoja daug skirtingos paskirties socialinių tinklų. Vieni jų skirti dalintis nuotraukomis, kiti vaizdo medžiaga, treti trumpomis žinutėmis. Jums reikia pasirinkti, kurie socialiniai tinklai atitinka jūsų turinį.